Allmän FAQ

  • Hur hittar jag till Örnviken?

    Sväng vänster från E22 i Söderköping in på väg 210 och fortsätt rakt fram i 35km tills ni kommer fram till Örnviken.

  • Hur checkar jag in?

    Alla våra boenden är egen incheckning och du behöver inte anmäla din ankomst. Se uppgifter i ditt bekräftelsemail.

  • När öppnar Örnviken?

    Vi har viss verksamhet öppet året runt men majoriteten av våra boende öppnar i samband med valborgshelgen.

  • Hur bokar jag?

    Allt bokas genom vår bokningssida.

  • Avbokning

    Du kan när som helst av eller omboka er vistelse senast sju dagar innan bokat datum med 95% återbetalning. Ni får en länk i bokningsbekräftelsen där ni själva kan avboka.

  • Kan man äta på Örnviken?

    Under högsäsong har vi en foodtruck på området. Se mer info under Mat & Aktivitet.

  • Vad kan man göra på Örnviken?

    Se mer info under Mat & Aktivitet

  • Matlagning

    Vi har flera grillplatser utplacerade på området. Du ser placeringarna här. Grillkol finns att köpa i kiosken. Följ alltid rekommendationerna om eldningsförbud. Du kan se aktuell status här.

  • Säljer ni presentkort?

    Självklart gör vi det! Klicka här för mer information.

  • Jag har dålig mottagning på telefonen

    Vi påminner återkommande operatörerna om att de borde prioritera vårt området. Hjälp oss gärna att felanmäla hos, Tre, Telia, Tele2 och Telenor

  • Kan man promenera runt på området?

    Ja, det finns fina promenadstråk båda på och runt Örnviken. Allemansrätten gäller, men visa hänsyn – gå inte över tomter eller gårdsplaner utan håll dig till stigarna. Vid promenad till Torpa bad, använd endast vägen till höger.

Glamping FAQ

  • Hur checkar jag in på Glampingen?

    Vi tillämpar egen incheckning för alla våra boenden. Se ditt bokningsmail för mer info.

  • Hur hittar jag mitt tält?

    Länk och karta finns i bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag checka in?

    Ditt boende är tillgängligt från 15.00

  • När måste jag checka ut?

    Du måste lämna ditt boenden kl. 11.00 dagen du checkar ut men ni får gärna stanna på Örnviken så länge ni vill.

  • Vad gör jag om något saknas i mitt boende?

    Ta kontakta med oss på 0121-121 10

  • Hur bokar vi bastun?

    Bastun finns att boka på vår bokningssida.

  • Får man bo fler i tälten?

    Double har en dubbelsäng och family har en dubbelsäng samt en bäddsoffa. Sängen är 160cm bred och bäddsoffan 140cm bred. Det är inga problem att bo fler i tälten. Vi har dock inga extrasängar att bistå med.

  • Vad finns i tältet?

    Sängen är bäddad med sängkläder. I övrigt finns det Kylskåp, element, glas, muggar, vattenkokare, papptallrikar och träbestick.

Ställplatser FAQ

  • Hur checkar jag in på min ställplats?

    Det är bara att ställa er på den plats ni bokat. Ingen incheckning krävs.

  • Hur hittar jag min ställplats?

    Länk och karta finns i ditt bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag börja nyttja min ställplats?

    Från klockan 12.00 dagen du bokat.

  • När behöver jag lämna min ställplats?

    Senast kl. 12.00.

  • Vart fyller jag på färskvatten

    Varje ställplats har egen el och vattenstolpe. Under vintern finns vintervatten vid servicehuset.

  • Vart tömmer vi latrin?

    En latrinstation vid pumphuset precis nedanför infarten. Öppen maj-okt.

Gästhamn FAQ

  • Hur checkar jag in i gästhamnen?

    Vi tillämpar egen incheckning. på hela anläggningen.

  • Hur hittar jag min båtplats?

    Länk och karta finns i ditt bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag börja nyttja min gästhamnsplats?

    12.00 dagen du bokat.

  • När behöver jag lämna min gästhamnsplats?

    Senast kl. 12.00

  • Vart fyller jag på färskvatten?

    Samtliga av våra gästhamnsplatser har tillgång till el och vatten på eller i anslutning till bryggan.

  • Kan jag lägga i båten på Örnviken?

    I hamnen har vi en iläggningsramp som i dagsläget är fri att nyttja.

  • Hur tömmer jag latrin från båten?

    Om du har en löstagbar latrintank så tömmer du en i latrintanken uppe vid pumphuset. Om du har en fast tank så finns det pump och tank att låna i pumphuset. Boka detta på info@ornviken-soderkoping.se

Bastu FAQ

  • Hur bokar jag Örnvikens bastuflotte?

    Flotten går att boka via vår bokningssida.

  • Hur hittar jag till Bastun?

    Karta och länk finns i bokningsbekräftelsen. Finns även kartor på denna sida.

  • Hur checkar jag in i bastun?

    Du behöver ej checka in för att nyttja bastun utan det är bara att nyttja den när du bokat.

  • Vart hittar jag veden?

    Ved finns vid den röda boden och en korg finns i bastun?

  • Hur tänder jag bastun?

    I bastun finns en låda med tändutrustning.

  • Behöver jag städa?

    Lämna Bastun i det skick som du förväntar dig att den är när du ska basta.

  • Vart slänger vi skräp?

    Ta med allt skärp och släng vid returstationen.

Om inte något av svaren ovan besvarar din fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss på:

Mail: info@ornviken-soderkoping.se
Telefonnummer: 0121-121 10
Akut journummer: ‭+46 70-847 22 35‬
'
Vid icke akuta ärenden maila oss gärna.